Čerpadlo ps8

14. listopadu 2006 v 12:15 | H.a.c.ker |  Zaujímavosti
Popis PS 8:
Motor SM3l

dvojtaktný zážihový vŕtanie 92 mm
počet valcov 2
zdvih 86 mm
objem valcov 1143 ccm
výkon pri 3000 ot/min. 22kW / 30 PS
spotreba na 1 Mh 12,5 - 13 litrov

objem nádrže na palivo 26 l

Takticko - technické parametre:
výkon čerpadla 800 l/min.
dĺžka 850 mm
výška 850 mm
šírka 540 mm

hmotnosť 160 kg
mazanie motora zmesou benzínu a oleja v pomere 25 : 1
Motor je dvojtaktný, dvojvalcový chladený vodou, s plochými piestami a vratným vyplachovaním. Valce sú zostavené do bloku, uzatvoreného snímatelnou hlavou. Kľukový hriadeľ je zlisovaný a uložený v troch valčekových ložiskách. Ložiská sú uložené v dvojdielnej kľukovej skrini motora. Uloženie čapu zotrvačníka je zosilnené jednoradovým guličkovým ložiskom, ktoré je uložené vo zvláštnom puzdre. Ku kľukovej skrini motora je pripevnená skriňa rozvodu na ktorej je umiestnený natáčací mechanizmus a náhon zapaľovacieho magnetu. Natáčací mechanizmus pozostáva z pevného a voľného natáčacieho kolesa a natáčacej páky s ozubeným segmentom. Zapaľovanie je zaistené magnetom PAL a sviečkami. Motor sa zastavuje vypínacou páčkou, ktorá sa nastaví do polohy VYPNUTÉ. Pri natáčaní motora musí byť páčka v polohe ZAPNUTÉ. Na hlave motora sú dekompresné kohúty ktoré sa používajú podľa potreby k prevzdušneniu (motora) spaľovacieho priestoru a k zníženiu kompresného pomeru. Kľuková skriňa má dva vypúšťacie kohúty ktoré slúžia na vypúšťanie oleja a na odvzdušňovanie. Skriňa čerpadla je s motorom spojená pomocou uzatvoreného medzikusu do jedného bloku. Náhon čerpadla je priamy, spojením hriadeľa čerpadla so zotrvačníkom motora. Na najvyššom mieste čerpadla je pripojený rozdeľovací kohút, ktorým sa ovláda výveva motora, chladenie motora a umožňuje čerpanie vody z hydrantu. Od rozdeľovacieho kohúta vedie chladiace, odpadové a vysávacie potrubie.

Chladenie je priame, vodou prechádzajúcou čerpadlom. Na hlave motora je konzola pre upevnenie benzínovej nádrže (26l), ktorá tvorí zároveň komoru pre odvod ohriatej chladiacej vody. Na ľavej strane motora je pripevnená plynová výveva na nespálené plyny. Palivo je z nádrže vedené cez uzatvárací kohút s odkaľovačom hadičkou do karburátora.

Čerpadlo: je vysokotlakové, dvojstupňové, špeciálnej konštrukcie pre požiarne striekačky. Obežné kolesá sú naklinované na hriadeli a pevne spojené maticou. Medzi kolesá sú vložené prevádzacie kolesá. Hriadeľ je v sacom veku uložený v bronzovom puzdre a na druhej strane prechádza upchávkou zloženou z piatich tesniacich krúžkov. Na sacej strane čerpadla je umiestnený manovákuometer. Ak sa má voda dopravovať zo stroja do stroja, alebo čerpadlo plniť z hydrantu, musí byť vákuometer vybavený uzatváracím kohútom. Výtlačná strana čerpadla je opatrená manometrom. Na výtlačnej skrini čerpadla sú pripojené dva výtlačné ventily s pevnými spojkami 75mm. Taniere ventilov sú posuvné po vretene a sú pružinou pritlačované k sedlu. Posuvné taniera tvoria pri vyskrutkovaní vretena spätné ventily.

Výveva H 800: je plynová, na nespálené plyny. Ovládanie vývevy je riadené pákou rozvádzacieho kohúta, ktorý otvorí sacie potrubie a pomocou pákového systému otočí kohútom vývevy, zároveň uzatvorí výfukové potrubie toho valca s ktorým je výveva spojená a skratuje prívod elektrického prúdu k sviečke.

Valec spojený s vývevou potom pracuje ako kompresor. Rozvádzací kohút má celkom tri polohy: prvá je vysávanie, druhá prevádzka a tretia na dopravu vody z čerpadla do čerpadla, alebo na plnenie čerpadla z hydrantu. Páka rozdeľovacieho kohúta je v jednotlivých polohách zaisťovaná poistkou.

Možnosti použitia: je určená pre zdolávanie požiarov v miestach s dostatkom vody.

Údržba a ošetrovanie:
1. každých 14 dní je potrebné striekačku natočiť
2. po dlhšej prevádzke sa karburátor rozoberá a vyčistí
3. odkaľovacia nádoba pri uzatváracom kohút nádrže sa vyčistí
4. vyčistí a namaže sa rozvádzací kohút, kohút vývevy, pákový
mechanizmus a uzatváracia klapka výfuku
5. doplní sa palivo
6. prekontroluje sa mazanie a doplní olej
7. pritiahnú sa všetky skrutky hlavy motora, natáčacej páky a skrutky
na pripevnenie agregátu a palivovej nádrže
8. skontroluje sa stav nosidiel a rukovätí
9. skontroluje sa stav upchávky
10. skontroluje sa zapaľovanie, sviečky a káble
11. v zimnom období sa striekačka zazimuje; do čerpadla sa naleje
konzervačná zmes v takom množstve, aby hladina siahala
asi 5 cm nad os hriadeľa. po naplnení pretočíme čerpadlom,
aby sa zmes dostala na všetky miesta, ktorým hrozí primrznutie.
Zmes potom vypustíme do pripravenej nádobky pre ďalšie použitie.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 lucky061 lucky061 | 14. listopadu 2006 v 12:15 | Reagovat

podte hlasovat o naj. blog !!! http://wwwbspears.blog.cz/0611/tak-tu-su-slavne-blogy-v-sutazi-o-naj-blog-2 ..... ked nepojde napiste komentar ja ten hlas pridam !! diki =)))

2 Jozef Jozef | E-mail | Web | 17. října 2008 v 11:56 | Reagovat

Dobrý deň kolegovia-tú čítam info o PS-8 čke, a mám prosbu, nemáte na predaj karburátor na PS-8 ? Poprípade nerobíta GO na tie to faj mašiny ( v Martine máme PS-12 na GO ale 8 teraz nerobia). Info mi posielajte na uvedenú e-mailovku adresu.

alebo na

www.dhz-margecany.tym.sk

ďakujem veliteľ DHZ Jozef Halcin/Margecany

3 fymybft fymybft | E-mail | Web | 26. dubna 2009 v 0:52 | Reagovat

28mBY9  <a href="http://kwxgtbevyqit.com/">kwxgtbevyqit</a>, [url=http://bnljxncmxayl.com/]bnljxncmxayl[/url], [link=http://wmipgavjoaqx.com/]wmipgavjoaqx[/link], http://clpctbhketfr.com/

4 efpowrrdc efpowrrdc | E-mail | Web | 4. května 2009 v 9:20 | Reagovat

E8cyp9  <a href="http://esviopnqemnm.com/">esviopnqemnm</a>, [url=http://jqvyrmafkofr.com/]jqvyrmafkofr[/url], [link=http://sleiuaunfrpi.com/]sleiuaunfrpi[/link], http://aravysvzrauh.com/

5 dwvfycnoa dwvfycnoa | E-mail | Web | 30. května 2009 v 4:11 | Reagovat

LqvgZA  <a href="http://hulxczuuomrr.com/">hulxczuuomrr</a>, [url=http://hvwlawavsqvv.com/]hvwlawavsqvv[/url], [link=http://szqtzvucjnwk.com/]szqtzvucjnwk[/link], http://aijwbkxmltoy.com/

6 Marousek Marousek | E-mail | 30. dubna 2010 v 22:43 | Reagovat

Dobrý den, chtěl jsm se zeptat jak vam funguje stříkačka bez zkratovacího palce a jestli nemate neahodou nekdo karburator na ps8 děkuji.

7 Premal Premal | E-mail | Web | 24. ledna 2012 v 13:09 | Reagovat

no comment:-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama